Iva Ančić: "Očekujemo spektakl i odličnu borbu finalista A1 Adria League na Reboot Infogameru"

#A1 svijet
  • Autor A1 Hrvatska
  • Datum 03.11.2023.

Uskoro nam se na velika vrata vraća Reboot Infogamer powered by A1 i tom smo prilikom razgovarali s Ivom Ančić, rukovoditeljicom brenda, marketinških komunikacija i digitalnog poslovanja, A1 Hrvatska.

A1 Hrvatska već dugi niz godina ulaže u gejming. Kako to da ste se odlučili na taj potez?

Još davne 2017. godine prepoznali smo važnost gejminga i esporta te smo pokrenuli A1 Adria League. Budući da je u tom trenutku gejming u svijetu bio u velikoj uzlaznoj putanji, a kod nas u začecima, htjeli smo gejmere iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Crne Gore i Albanije okupiti u jednu veliku regionalnu ligu koja će promovirati esport i gejming. Uvjereni smo da naša dugogodišnja podrška regionalnom gejming eko sustavu dodatno motivira mlade da se usmjere prema toj najbrže rastućoj industriji. Godinama kontinuirano ulažemo u promociju i širenje potencijala gejming industrije pa smo tako ove godine krenuli i s A1 Student eChallenge natjecanjem. Naš entuzijazam ponajprije dolazi od publike koju smo okupili, jer su prepoznali kvalitetu i trud koje s našim partnerima unosimo u promicanje sigurnog online okruženja i esporta. Ta nas činjenica potiče da svaku novu ligu činimo još zanimljivijom i sigurna sam kako će upravo započeta 12. sezona A1 Adria League biti najatraktivnije takvo natjecanje do sada.

Koji su najveći uspjesi A1 Adria League?

U sedam godina postojanja, A1 Adria League nametnula se kao najdugovječnija regionalna liga koja svoj uspjeh potvrđuje prvenstveno brojkama od više od 15 500 domaćih i međunarodnih igrača koji su se borili za nagradni fond od ukupno 180 000 eura uz više od 82 milijuna impresija na webu iz cijelog svijeta. Također, svi gejmeri imaju mogućnost pokazivanja svojeg umijeća na velikoj gejming pozornici. O uspjehu A1 Adria League i govori činjenica da je nakon pobjede u prvoj sezoni i osvajanja titule najkorisnijeg igrača velikog finala, Toni „Sacre“ Sabalić potpisao za jednu od najjačih League of Legends momčadi Europe, francuski G2 Esports.


Sigurno ste od 2017. godine svjedočili velikom broju promjena na gejming sceni. Možete li istaknuti one nejznačajnije?

Svake godine okupljamo sve veći broj zainteresiranih gejmera, ali i onih koji se žele okušati i u drugim domenama organizacije esport natjecanja – od kastera do admina i drugo. Također, vidimo da se promijenila i svijest o samom gejmingu, odnosno javnost to više ne percipira kao obično igranje video igrica. Svima je postalo jasnije da je riječ o ozbiljnoj industriji koja svake godine bilježi sve veći rast, kako u zaradi, tako i u broju zaposlenih. Analiza CGDA za 2022. godinu potvrdila je još jednom da je i Hrvatska prepoznata u toj industriji zahvaljujući kompanijama poput Nanobita. Također, Visoko učilište Algebra ove je godine pokrenulo prvi preddiplomski studij za razvoj videoigara što je još jedan dokaz prepoznavanja važnosti ove industrije i želje mladih da se u njoj okušaju.

I ove godine predstavljeni su rezultati Analize hrvatske industrije proizvođača videoigara koju je napravio CGDA, u suradnji s A1. Što vas je najviše iznenadilo?

Budući da kao kompanija već sedam godina ulažemo u domaći gejming ekosustav, posebno nas vesele podaci istraživanja o rastu industrije, a još smo ponosniji što je u industriji prepoznata važnost sigurnog virtualnog okruženja. Također, upravo nas činjenica da je čak 30 posto žena pronašlo svoj poslovni put u gejming industriji posebno raduje. Kao digitalna kompanija kompanijama potičemo žene u businessu i IT-ju te trenutno zapošljavamo njih 44 posto.


Kako će izgledati finale 12. sezone A1 Adria League?

U tijeku su kvalifikacije za finale 12. izdanja A1 Adria League na kojem se najbolji regionalni igrači u esportu natječu u tri glavne igre – CS2, EA Sports FC 24 i EA Sports FC Mobile 24 te četiri rotirajuće igre League of Legends, Clash Royale, Brawl Stars i PUBG:Battlegrounds. Riječ je o ukupnom nagradnom fondu od 15.600 eura. Finale 12. sezone održat će se na velikoj gejming pozornici na ovogodišnjem Reboot InfoGamer powered by A1 koji se napokon vraća u svom punom sjaju na Zagrebački Velesajam. Upravo zato vjerujem da nas očekuje jedan spektakl i odlična borba za nove pobjednike naše 12. sezone.

Foto: A1 Hrvatska

Povezane vijesti

Vidi sve vijesti
Reboot InfoGamer 2023

A1 svijet

Reboot InfoGamer 2023 powered by A1: Još nas tjedan dana dijeli do gejming spektakla na Velesajmu

Reboot InfoGamer 2023 powered by A1 vraća se na Zagrebački velesajam, u paviljonima 8a, 9 i 11a, od 9. do 12. studenoga. Nakon četverogodišnje pauze ponovno dovodi najveće svjetske izdavače koji će predstaviti najnovije i najpopularnije videoigre, a posjetitelji će ih moći isprobati na više od 100 igraćih jedinica koje uključuju PlayStation 5, Xbox Series X, Nintendo Switch i moćne PC-je.

U sklopu sajma, posjetitelji će moći isprobati i najnovije VR uređaje, Meta Quest 3 i PlayStation VR2, te figurativno uroniti u virtualne svjetove. Uz najnovije projekte koje razvijaju najveći svjetski gejming studiji, Reboot InfoGamer powered by A1 će također ugostiti nezavisne domaće i regionalne razvijače videoigara koji će predstaviti svoje projekte široj javnosti.


"Izuzetno smo ponosni što možemo potvrditi da će ove godine Reboot InfoGamer 2023 powered by A1 okupiti više od 90 izlagača koji će još jednom pokazati raskoš domaće, regionalne i svjetske industrije videoigara", rekao je Ivan Medak, glavni operativni menadžer Reboota.

Kao i prethodnih godina, najveći gejming brendovi ponudit će sajamske popuste na ogroman izbor gejming opreme i periferije, dok će se na glavnoj pozornici svakodnevno odvijati razni natječaji, na kojima će posjetitelji imati priliku osvojiti atraktivne tech nagrade i ekskluzivni merch. U sklopu sajma održat će se i veliko cosplay natjecanje s bogatim nagradnim fondom te veliki međunarodni turnir u tabletop igri Warhammer.

Reboot InfoGamer 2023 powered by A1 mjesto je i spektakularne završnice 12. sezone najveće regionalne esports lige – A1 Adria League.


"Zagrebački Velesajam postaje dom napetih finala u igrama CS2, EA Sports FC 24 i EA Sports FC Mobile 24. Ukupni nagradni fond 12. sezone A1 Adria League iznosi čak 15.600 eura. Finala će posjetitelji moći pratiti uživo u paviljonu 8a, a tamo će ih čekati i naš #BoljiOnline kutak, s ciljem edukacije o sigurnosti u online svijetu", istaknula je Diana Svalina, viši specijalist za sponzorstva i evente, A1 Hrvatska.

Ulaznice za Reboot InfoGamer 2023 kupi OVDJE, a više detalja o A1 Adria League saznaj na linku.

Foto: A1 Hrvatska

Sigurnost na internetu

Hrvatska gejming industrija raste: Osim dobiti, povećali su se i napori za sigurnije virtualno okruženje

Iako domaća gejming industrija nije velika, posljednji rezultati pokazuju da svakako postoji razlog za optimizam budući da iz godine u godinu raste.
Ovoga tjedna predstavljeni su podaci najnovijeg istraživanja o hrvatskoj gejming industriji u 2022. godini koje je proveo Klaster hrvatskih proizvođača računalnih igara u suradnji s A1 Hrvatska. Drugo po redu istraživanje ovoga je puta uključilo više od 50 obrta, kao i poduzeća iz jedinog domaćeg gejming inkubatora PISMO powered by A1 iz Novske.


Rezultati dokazuju da je pred industrijom blistava budućnost jer su gotovo svi pokazatelji uspješnosti u porastu u odnosu na 2021. godinu. Tako je 2022. zaposlenost u hrvatskom gejmingu porasla za 17 posto, ukupna dobit je 10 posto viša u usporedbi s prethodnom godinom i iznosi više od 60 milijuna eura, dok je u industriji zaposleno 30 posto žena, što je više od europskog prosjeka od 24 posto iz 2021. godine. Za neprogramerskim zanimanjima (crtači, animatori i sl.), koja čine oko 75 posto industrije, i dalje postoji podjednaka potražnja. Optimistične su prognoze i za 2023. godinu budući da industrija očekuje porast do 30 posto.


„Hrvatska gejming industrija nastavila je rasti i u 2022. zahvaljujući kreativnosti i inovativnosti talentiranih profesionalaca te sve većem broju domaćih razvojnih timova koji osvajaju pozornost publike diljem svijeta. Veseli nas činjenica da je Hrvatski audiovizualni centar od 2021. pokrenuo javno financiranje videoigara, posebno kada znamo da se time može pohvaliti još samo devet članica Europske unije. Naime, smatramo kako proizvodnja videoigara treba dobiti vlastiti podrazred u Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti, čime će se olakšati buduće analize i unaprijediti donošenje relevantnih politika za daljnji poticaj industrije“, istaknuo je Vladimir Bogdanić, član Odbora Klastera hrvatskih proizvođača računalnih igara.
Osim toga, proizvodnja videoigara uskoro će dobiti vlastiti podrazred u Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti, što jasno pokazuje predanost prepoznavanju gejming industrije kao značajnog sektora u gospodarstvu. Na taj se način dodatno podiže konkurentnost i potiču inovacije na hrvatskoj gejming sceni, privlačeći pažnju investitora koji prepoznaju potencijal ove rastuće industrije.

Osviještenost o potrebi za sigurnijim virtualnim okruženjem

U sklopu ovogodišnje analize, studijima su postavljena pitanja vezana za njihove proizvodne prakse i usklađenost s UNICEF-ovim preporukama industriji za procjenu utjecaja na djecu.
Pohvalna je činjenica da su hrvatski proizvođači videoigara svjesni odgovornosti prema gejmerima jer 60 posto njih do 2026. namjerava uvesti kodeks ponašanja ili smjernice za igru, a čak 71 posto gejming studija s multiplayer igrama do tada planira implementirati mehanizme kojima igrači mogu prijaviti neprihvatljivo ponašanje.
„A1 Hrvatska već sedam godina ulaže u domaći gejming ekosustav, stoga nas posebno vesele podaci istraživanja o rastu industrije, a još smo ponosniji što je u industriji prepoznata važnost sigurnog virtualnog okruženja. Ona je dio brojnih A1 projekata, primjerice kampanje #BoljiOnline kojom u suradnji s Centrom za sigurniji internet, nastojimo internet učiniti sigurnijim i pozitivnijim mjestom za sve. Naravno, sigurnost ide ruku pod ruku sa zabavom i neprekinutim brzim akcijama tijekom gejmanja za što su zaslužne naše najkvalitetnije internetske usluge. Godinama kontinuirano ulažemo u promociju i širenje potencijala gejming industrije pa smo tako od ove godine krenuli i s A1 Student eChallenge esport ligom. Naš entuzijazam ponajprije dolazi od publike koju smo okupili, jer su prepoznali kvalitetu i trud koje s našim partnerima unosimo u promicanje sigurnog online okruženja i esporta. Ta nas činjenica potiče da svaku novu ligu činimo još zanimljivijom i sigurna sam kako će upravo započeta 12. sezona A1 Adria League biti najatraktivnije takvo natjecanje do sada“, naglasila je Iva Ančić, rukovoditeljica brenda, marketinških komunikacija i digitalnog poslovanja u A1 Hrvatska.


Sjajna vijest za gejmere jest i da su ovaj tjedan započele kvalifikacije za finale 12. izdanja A1 Adria League na kojem se najbolji regionalni igrači u esportu natječu u tri glavne igre - FIFA23, CS:GO i FIFA Mobile te prvom od četiri rotirajuće League of Legends, za ukupni nagradni fond od 15.600 eura. Preostale igre iznenađenje su kojim će organizatori dodatno začiniti ionako već zanimljivo gejming natjecanje.

Ako je suditi prema podacima istraživanja, natjecanjima i optimizmu aktera, hrvatska gejming industrija u budućnosti će ostvariti još veći uspjeh, i to uz potporu regulatora, poslovnih partnera i talentiranih profesionalaca.

Cijelo istraživanje pročitajte OVDJE.

Foto: A1 Hrvatska