Hrvatska gejming industrija raste: Osim dobiti, povećali su se i napori za sigurnije virtualno okruženje
#A1 svijet- Autor A1 Hrvatska
- Datum 08.09.2023.
Iako domaća gejming industrija nije velika, posljednji rezultati pokazuju da svakako postoji razlog za optimizam budući da iz godine u godinu raste.
Ovoga tjedna predstavljeni su podaci najnovijeg istraživanja o hrvatskoj gejming industriji u 2022. godini koje je proveo Klaster hrvatskih proizvođača računalnih igara u suradnji s A1 Hrvatska. Drugo po redu istraživanje ovoga je puta uključilo više od 50 obrta, kao i poduzeća iz jedinog domaćeg gejming inkubatora PISMO powered by A1 iz Novske.
Rezultati dokazuju da je pred industrijom blistava budućnost jer su gotovo svi pokazatelji uspješnosti u porastu u odnosu na 2021. godinu. Tako je 2022. zaposlenost u hrvatskom gejmingu porasla za 17 posto, ukupna dobit je 10 posto viša u usporedbi s prethodnom godinom i iznosi više od 60 milijuna eura, dok je u industriji zaposleno 30 posto žena, što je više od europskog prosjeka od 24 posto iz 2021. godine. Za neprogramerskim zanimanjima (crtači, animatori i sl.), koja čine oko 75 posto industrije, i dalje postoji podjednaka potražnja. Optimistične su prognoze i za 2023. godinu budući da industrija očekuje porast do 30 posto.
„Hrvatska gejming industrija nastavila je rasti i u 2022. zahvaljujući kreativnosti i inovativnosti talentiranih profesionalaca te sve većem broju domaćih razvojnih timova koji osvajaju pozornost publike diljem svijeta. Veseli nas činjenica da je Hrvatski audiovizualni centar od 2021. pokrenuo javno financiranje videoigara, posebno kada znamo da se time može pohvaliti još samo devet članica Europske unije. Naime, smatramo kako proizvodnja videoigara treba dobiti vlastiti podrazred u Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti, čime će se olakšati buduće analize i unaprijediti donošenje relevantnih politika za daljnji poticaj industrije“, istaknuo je Vladimir Bogdanić, član Odbora Klastera hrvatskih proizvođača računalnih igara.
Osim toga, proizvodnja videoigara uskoro će dobiti vlastiti podrazred u Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti, što jasno pokazuje predanost prepoznavanju gejming industrije kao značajnog sektora u gospodarstvu. Na taj se način dodatno podiže konkurentnost i potiču inovacije na hrvatskoj gejming sceni, privlačeći pažnju investitora koji prepoznaju potencijal ove rastuće industrije.
Osviještenost o potrebi za sigurnijim virtualnim okruženjem
U sklopu ovogodišnje analize, studijima su postavljena pitanja vezana za njihove proizvodne prakse i usklađenost s UNICEF-ovim preporukama industriji za procjenu utjecaja na djecu.
Pohvalna je činjenica da su hrvatski proizvođači videoigara svjesni odgovornosti prema gejmerima jer 60 posto njih do 2026. namjerava uvesti kodeks ponašanja ili smjernice za igru, a čak 71 posto gejming studija s multiplayer igrama do tada planira implementirati mehanizme kojima igrači mogu prijaviti neprihvatljivo ponašanje.
„A1 Hrvatska već sedam godina ulaže u domaći gejming ekosustav, stoga nas posebno vesele podaci istraživanja o rastu industrije, a još smo ponosniji što je u industriji prepoznata važnost sigurnog virtualnog okruženja. Ona je dio brojnih A1 projekata, primjerice kampanje #BoljiOnline kojom u suradnji s Centrom za sigurniji internet, nastojimo internet učiniti sigurnijim i pozitivnijim mjestom za sve. Naravno, sigurnost ide ruku pod ruku sa zabavom i neprekinutim brzim akcijama tijekom gejmanja za što su zaslužne naše najkvalitetnije internetske usluge. Godinama kontinuirano ulažemo u promociju i širenje potencijala gejming industrije pa smo tako od ove godine krenuli i s A1 Student eChallenge esport ligom. Naš entuzijazam ponajprije dolazi od publike koju smo okupili, jer su prepoznali kvalitetu i trud koje s našim partnerima unosimo u promicanje sigurnog online okruženja i esporta. Ta nas činjenica potiče da svaku novu ligu činimo još zanimljivijom i sigurna sam kako će upravo započeta 12. sezona A1 Adria League biti najatraktivnije takvo natjecanje do sada“, naglasila je Iva Ančić, rukovoditeljica brenda, marketinških komunikacija i digitalnog poslovanja u A1 Hrvatska.
Sjajna vijest za gejmere jest i da su ovaj tjedan započele kvalifikacije za finale 12. izdanja A1 Adria League na kojem se najbolji regionalni igrači u esportu natječu u tri glavne igre - FIFA23, CS:GO i FIFA Mobile te prvom od četiri rotirajuće League of Legends, za ukupni nagradni fond od 15.600 eura. Preostale igre iznenađenje su kojim će organizatori dodatno začiniti ionako već zanimljivo gejming natjecanje.
Ako je suditi prema podacima istraživanja, natjecanjima i optimizmu aktera, hrvatska gejming industrija u budućnosti će ostvariti još veći uspjeh, i to uz potporu regulatora, poslovnih partnera i talentiranih profesionalaca.
Cijelo istraživanje pročitajte OVDJE.
Foto: A1 Hrvatska