Dijete mi kreće u školu
Želim zaštititi i informirati svoje dijete koje počinje samostalno koristiti A1 usluge
Ostani povezan sa svojim djetetom putem MyKi pametnog sata. Više o MyKi satu i ponudi pogledaj ovdje.
Potreban ti je MyKi pametni sat i SIM kartica s tarifom koja sadrži pozive i MB, na bonove ili pretplatu. Našu ponudu možeš provjeriti ovdje, a kupiti na bilo kojem A1 prodajnom mjestu.
MyKi Touch pametni sat se može kupiti i bez SIM kartice (bez potpisivanje pretplatničkog ugovora) po maloprodajnoj cijeni.
MyKi pametan sat za djecu ti omogućuje:
- Dvostranu komunikaciju pozivima, porukama i glasovnim porukama - pozivi putem aplikacije/mikrofona na satu, poruke i glasovne poruke putem podatkovnog prometa
- Notifikacije - aplikacija omogućuje odabir notifikacija koje će stizati na smartphone (izlazak iz sigurne zone, prazna baterija, prekoračenje brzine,…)
- Potpunu upravljivost uređajem - putem aplikacije upravlja se svakom funkcionalnošću sata (gašenjem, unosom brojeva, postavljanje alarma)
- Praćenje aktivnosti - praćenje aktivnosti djeteta svakog trenutka, kao i 30 dana unazad
- Sustav nagrađivanja nakon zadovoljavajuće razine aktivnosti - slanje srca
- Predefinirane razine aktivnosti ovisno o dobi i građi djeteta
- Lokacija - praćenje trenutne lokacije i povijesti lokacija unutar 30 dana
- Funkcija „Pronađi me” - ako se uređaj izgubi, uključivanjem ove opcije sat će zvoniti 20 sekundi kako bi ga lakše pronašli
Više o uređaju i ponudi pogledaj ovdje.
Utor za umetanje SIM kartice nalazi se s lijeve bočne strane sata. Pomakni remen sata kako bi pristupio utoru i umetni SIM karticu tako da čip kartice bude okrenut prema dolje.
Ako upotrebljavaš Android ili IOS, otvori Google Play ili AppStore i preuzmi aplikaciju MyKi Watch.
Nakon otvaranja aplikacije i pokretanja „Izradi novi račun“, unesi korisničko ime i zaporku koja mora sadržavati minimalno 6 znakova; unesi broj mobitela uređaja na kojemu ćeš upotrebljavati aplikaciju (bez 385) te barkod sata. Barkod možeš pronaći na pakiranju sata i u samom izborniku uređaja.
Tipka za uključivanje je SOS gumb koji se nalazi s desne strane sata.
Pritisni tipku i sat će se uključiti. Kad si unio barkod sata, pritisni žutu tipku ispod koje piše: „Pošalji sigurnosni kod“.
MyKi će zazvoniti, a kod će se prikazati na zaslonu sata. Unesi kod u traženo polje. Zatim dodijeli ime satu, upiši broj kartice koja se nalazi u satu (bez 385), pritisni tipku „Registracija” i aplikacija će se aktivirati.
MyKi upotrebljava do 24 satelita kako bi prikazao lokaciju uređaja.
Svi sateliti na svijetu funkcioniraju samo u vanjskoj sredini i zbog toga, kada je uređaj na otvorenome, primaš savršeno precizne informacije o njegovoj lokaciji.
Kada je u zatvorenome, MyKi se povezuje s najbližom A1 baznom stanicom.
Kada se uređaj ponovno nađe na otvorenome, uspostavlja se signal sa satelitom i u aplikaciji dobivaš precizne informacije o lokaciji uređaja.
MyKi ne može slati niti primati klasične SMS poruke. Jedini način da primi ili pošalje govornu ili tekstualnu poruku je preko opcije “Chat” u aplikaciji.
Sat se puni preko standardnog punjača 5V USB. Vrijeme punjenja baterije sata preko računala traje dvostruko dulje.
Pomakni zaštitni remen na strani sata gdje se nalazi SOS gumb i vidjet ćeš utor za punjač.
Trajanje baterije je oko 36 sati korištenja.
Kad se povežeš na aplikaciju, tvoj se MyKi ne može isključiti pritiskom na tipku power/SOS. Kad se nalaziš na javnome mjestu gdje moraš isključiti telefon ili ga prebaciti na režim rada u avionu, sat se mora isključiti preko tvog telefona ili tableta u instaliranoj aplikaciji.
U izborniku “Postavke” klikneš na opciju „Ugasi sat”.
Kad je sat ugašen, ponovno uključivanje pokreni pritiskom na SOS gumb.
Pritisni i zadrži SOS tipku. Vidjet ćeš odlazni poziv prema broju 1, koji si prethodno definirao u aplikaciji "SOS brojevi".
Kad MyKi primi poruku, možeš je pročitati i tipkom SOS možeš odgovoriti na dolazni poziv.
Kad sat primi govornu poruku, jednom pritisni tipku SOS i preslušaj je.
Na početnom zaslonu uređaja nalaze se dvije ikone koje predstavljaju 2 glavna broja unesena u imenik.
Pritiskom na jedan otvorit će se veća ikona s oznakom telefona. Pritiskom na telefon uspostavit će se poziv. Isti je postupak kod pozivanja bilo kojeg broja iz imenika.
Tijekom dolazećeg poziva na MyKi sat pritisni ikonu telefona koja će se pojaviti.
MyKi sat otporan je na vlagu, ali nije vodootporan. Ako se smoči, isključi ga i ostavite da se osuši na ručniku, na sobnoj temperaturi. Pričekaj 4 sata prije nego što ga ponovo uključiš.
Ako ne radi pravilno, odnesi ga u ovlašteni servis. Ne plivaj sa satom i ne upotrebljavaj ga u vodi.
Ako je sve u redu s računom, sat pošalji u servis jer je potrebno softver vratiti na tvorničke postavke.
Preporučujemo ažuriranje podataka poslije ponovne instalacije.
Najvjerojatnije je oštećen utor za punjenje ili konektor baterije. Sat treba poslati u ovlašteni servis.
Najvjerojatnije je neispravan mikrofon. Sat treba poslati u ovlašteni servis.
Zaslon se gasi nakon 8 sekundi neaktivnosti i to nije tehnički problem.
Povijest lokacija prikazuje točno vrijeme svih lokacija tijekom dana te povijest svih lokacija tijekom proteklog mjeseca
- Sigurna zona I i II – unesi radijus za koji smatraš da predstavlja sigurnu zonu za dijete u kojoj mu je dopušteno kretanje. Nakon što uređaj napusti sigurnu zonu, aplikacija će te obavijestiti da je izvan nje
- Ograničenje brzine – ova opcija ti omogućuje da vidiš brzinu kojom se uređaj kreće u tom trenutku. Podesi maksimalnu brzinu kojom misliš da bi se korisnik/uređaj trebao kretati. Ako se počne kretati brzinom većom od postavljenih parametara, u tom ćeš trenutku o tome primiti obavijest putem aplikacije.
Uđi u aplikaciju preko ikone i kliknite polje „Unesi tekst” gdje možeš napisati poruku do 20 znakova.
Ograničenje je potrebno jer više znakova ne može stati na zaslon MyKi sata. Možeš poslati neograničen broj poruka. U istom izborniku u aplikaciji možeš primiti glasovnu poruku. Pritisni ikonicu za poruke i preslušaj što ti je poslano.
U aplikaciji MyKi sata postoje standardni parametri aktivnosti. Kad korisnik stavi MyKi sat na ruku, sat prati i bilježi njegove korake i aktivnost.
Tim putem MyKi ti omogućava da vidiš kreće li se korisnik dovoljno ili mu je potrebno više aktivnosti.
U gornjem dijelu zaslona nalazi se kalendar s aktivnostima. U odjeljku „Aktivnosti“ nalazi se ikonica za postavke preko koje možeš snimiti dnevnu aktivnost korisnika – kad se probudio i kad će otići na spavanje.
Tim putem MyKi zna da li je korisnik još budan ili se sprema za spavanje. Ako MyKi prestane brojati korake korisnika dok je još budan, moraš promijeniti vrijeme u kalendaru i podesiti ga prema navikama korisnika.
U izborniku uđite u opciju „Aktivnost” i na dnu zaslona pojavit će se srce. Na lijevoj strani srca nalazi se znak minus, a na desnoj strani plus.
Možeš poslati nagradu u obliku srca u svakome trenutku. Srce je poslano kada pritisneš znak plus.
Ako nisi zadovoljan, možeš oduzeti srce, tj. nagradu pritiskom na znak minus.
Na zaslonu MyKi sata prikazat će se informacija o dobivenim ili izgubljenim nagradama.
Koristeći se MyKi aplikacijom možeš podesiti do tri alarma pomoću kojih možeš probuditi korisnika ili ga podsjetiti na različite aktivnosti tijekom dana. Svaki alarm možeš podesiti određenog dana u određeno vrijeme.
Komunikacija mobilnim telefonom i internetom danas je uobičajena među mladima, a razvojem različitih virtualnih društvenih mreža ona postaje značajan izvor informacija o njihovim navikama, ponašanju i prijateljima. Zbog toga ti dajemo nekoliko savjeta kako djecu upoznati sa svim aspektima korištenja informacijskih i komunikacijskih tehnologija.
1. Prilikom kupovine mobilnog telefona i/ili osobnog računala dogovori s djetetom pravila korištenja.
2. Objasni djetetu da se može susresti sa zlonamjernim osobama te da svoj broj telefona, e-mail adresu i nadimke u pričaonicama daje samo dobrim prijateljima.
3. Budi uz dijete dok pretražuje internet i pokaži zanimanje za ono što radi na internetu.
4. Naglasi djetetu da ti, ukoliko primi neželjene poruke ili je izloženo bilo kojoj drugoj vrsti elektronskog nasilja, treba odmah reći jer mu možeš pomoći.
5. Ukoliko je dijete izloženo e-nasilju, sačuvaj sve poruke, zapiši datume i vrijeme. Ti podaci mogu biti korisni u slučaju prijave elektroničkog nasilja policiji.
6. Ako primijetiš da je tvoje dijete postalo nervozno, šutljivo i da se povlači u sebe, razgovaraj s njim i ponudi mu pomoć. Ako dijete ne želi razgovarati s tobom, pitaj ga s kim želi razgovarati ili ga uputi da nazove Hrabri telefon na 0800 0800.
7. Osiguraj djetetu novi broj mobilnog telefona.
U gornjem lijevom kutu zaslona u aplikaciji nalazi se kamera.
Kad je pritisneš, ako takva opcija postoji, telefon može tražiti dozvolu da MyKi preuzme sliku s tvoje kamere.
Dopusti, učitaj ili snimi željenu fotografiju i slika će se promijeniti.
Ako se MyKi sat zagubi ili skine s ruke korisnika i ne možeš ga pronaći, to možeš učiniti pomoću ove funkcije.
Pritisni tipku „Zvono” i MyKi će zvoniti 20 sekundi kako bi ga lakše pronašao.
- Postavke računa
Nakon unosa korisničkog imena i lozinke, u izborniku možeš dodati još jedan sat ako imaš više aktivnih satova. Iz istog izbornika možeš ukloniti sat i izbrisati ga.
- Informacije o satu
U ovom izborniku možeš vidjeti ID sata, ime sata i broj SIM kartice.
- SOS broj
Kod upisa i izmjene SOS i obiteljskih brojevi, pojavit će se tri polja u koja možeš upisati tri broja telefona koja će MyKi, u slučaju aktiviranja SOS tipke, neprestano pozivati dok se ne uspostavi veza sjednim od njih. Nakon unosa pritisni tipku „Sačuvaj”.
- SMS obavijesti
Putem ovog izbornika možeš odlučiti u kojim situacijama želiš dobivati obavijesni SMS. Primjerice, kada se pritisne SOS tipka, kada je baterija na satu gotovo prazna ili ako korisnik skine sat sa zapešća – na tebi je da izabereš koju ćeš funkciju aktivirati.
- Odobreni brojevi
Odobreni su brojevi oni koji mogu pozivati MyKi. Možeš ih izbrisati ili promijeniti u svakom trenutku. Nije neophodno da sva polja budu popunjena brojevima.
- Imenik
U imeniku su brojevi koje sat može pozivati. Moraju biti upisani s imenima i mogu biti promijenjeni ili izbrisani u svakom trenutku. Također, nije neophodno da sva polja budu popunjena.
- Opcija „Ne smetaj“
Ako korisnik ne želi da sat proizvodi zvukove u određeno vrijeme, primjerice za vrijeme nastave u školi, može podesiti početak i kraj opcije „Ne smetaj”.
- Ušteda baterije
Ako je potrebno, korisnici u aplikaciji mogu izabrati opciju za uštedu baterije. Na taj se način smanjuje učestalost sinkronizacije. U slučaju potrebe, konekcija s korisnikom sata i dalje može biti uspostavljena.
U „Postavkama” i podizborniku „Postavke računa” postoji opcija „Dodaj novi sat“.
Da, neophodno je samo dati korisničko ime i zaporku osobi za koju misliš da bi trebala imati pristup.
Postoji nekoliko vrsta elektroničkog nasilja koje je važno na vrijeme prepoznati:
1. Zastrašivanje slanjem prijetećih SMS poruka ili instant poruka, postavljanjem neugodnih ili prijetećih poruka na djetetov profil ili neku drugu web stranicu.
2. Ponižavanje objavljivanjem slika ili video zapisa kojima dijete žele dovesti u neugodnu situaciju, ali i slanjem e-mailova neugodnog sadržaja djetetovim prijateljima.
3. Lažno predstavljanje ili preuzimanje djetetova identiteta oponašanjem ili otvaranjem profila pod njegovim imenom i kontaktiranjem njegovih prijatelja.
4. Blokiranje pristupa popularnim mrežama ili grupama kako bi dijete spriječili da se druži sa svojim prijateljima.
5. Lažno prijavljivanje administratorima na popularnim društvenim mrežama ili drugim web stranicama kako bi dijete spriječili da ih koristi.
Upamti, potrebno je savjetovati dijete kako je svako nasilje najbolje odmah prijaviti roditeljima jer oni mogu uvelike pomoći.
Predlaže se da djeca zapamte niže savjete:
1. Ne odgovarati na zlonamjerne poruke primljene na mobilni telefon ili na internetu. Na taj način ćeš pokazati da se ne bojiš i da te takav način komunikacije ne zanima. Ako primiš neželjeni poziv, prekini ga i ne razgovaraj s osobom koja te uznemirava.
2. Sačuvaj sve neugodne poruke i brojeve telefona s kojih primaš neželjene pozive. Oni su dokaz zlostavljanja i mogu pomoći u pronalaženju osoba koje te ugrožavaju.
3. Blokiraj broj s kojeg ti stižu neželjene poruke. Možeš prijaviti i blokirati korisnike u pričaonicama, na Facebooku ili drugim društvenim mrežama.
4. Prijavi elektroničko nasilje roditeljima, učiteljici, najboljem prijatelju ili prijateljici. Oni ti mogu pomoći. Postoje i pojedine web stranice gdje možeš prijaviti zlostavljanje.
5. Zamoli roditelje da ti nabave novi broj mobilnog telefona. Svoj novi broj daj samo roditeljima i prijateljima kojima vjeruješ. Dogovori se s prijateljima da bez tvog znanja nikome ne daju tvoj broj mobilnog telefona.